← Tilbage til Industri markedsføring kategori

Inside råd til forberedelse af pressemeddelelser (PR) for handelsmedier

Forbereder PR for handelsmedier

Uanset om du sender pressemeddelelser eller ej, læser du mere end sandsynligt hver dag. De har været og fortsætter med at være en vigtig nyhedskilde, og er en af ​​de mest omkostningseffektive måder at nå frem til et masse publikum.

Som udgiver modtager vi 100 hver uge uden fejl, og det kræver en utrolig indsats for at holde dem ovenpå.

I dette indlæg går jeg gennem et par af de problemer, vi oplever, og nogle forslag til dem, der overvejer at sende PR, eller endog til dem, der er faste afsendere.

Første ting først

Jeg skærer lige til punkt her. Hvis du vil sende PR, eller allerede gør det, skal du vælge et par omhyggeligt udvalgte medier og være parat til at have et budget. Shock, horror! Ja, de fleste medier oplader nu for at promovere PR - jeg kan forestille mig, at der vil være et par moans og groans på dette tidspunkt.

Sandheden i sagen er, at det koster medietid, indsats, ressourcer og penge, for at fremme din PR, hvorfor i alverden skal det gøres gratis? Især når 99% af dem, der sender PR, ikke annoncerer eller tilbyder meget lidt til støtte for medier.

Det koster penge at udskrive et magasin - papir- og portoomkostninger er steget i de senere tid, men reklamefrekvenserne er faldet, hvilket betyder, at cirkulationstal er blevet reduceret betydeligt. (Og i nogle tilfælde plonker et par tusind på en udstilling tæller for omsætning - jeg vil lade dig være dommeren!)

Det tager også tid, kræfter og penge til at opretholde en hjemmeside og digitale tjenester også.
Og på det tidspunkt vil jeg gerne dele en interessant oplevelse, jeg har haft for nylig:

Jeg er i øjeblikket i færd med at lancere et app-projekt, og i opbygningen af ​​lanceringen henvendte jeg mig til 40-50 små bloggere, specielt det var hobbyblogger frem for fuldtidsblog og spurgte om jeg kunne skrive en UNIQUE og ikke- salgsmæssigt gæstebrev, og betal så for at promovere det ud af min egen lomme, i stedet for at uploade det gratis.

Hver blog, uden undtagelse, opkrævet for gæstens indlæg!

Selv om det var unikt, ikke-salgsmæssigt, og jeg ville sende en masse trafik til deres websteder, ville de ikke budge. En selv kommenterede "Så du vil betale mig i trafik, det tror jeg ikke!"

Og det var bare deltids blogs. De var ikke medievirksomheder med generalomkostninger og løn til at betale!

Intet PR-budget for handelsmedier

Så forestil dig, hvordan udgivere føler, når du cc din nyeste PR til hvert mediefirma, og derefter svare med 'ingen budget'

Virksomheder der har en "ingen PR budgetpolitik" lever stadig i de mørke aldre, og jeg er ret sikker på at have meget begrænset opsøgende gennem velrenommerede medier.

Nogle mener, at det er vores pligt at tilføje nyheder gratis - Det er næsten som at spise et måltid i en restaurant og nægte at betale, fordi det er en restauranter, der skal levere mad, og du har en politik, jeg ikke betaler for mad.

Ingen PR-politik? Fint, så hoste op med en reklamepolitik i stedet ????

OK, så jeg tror jeg har lavet mit point her!

Men hvad nu hvis du virkelig ikke har noget budget?

Hvis budgettet virkelig er et problem, eller hvis du vil have rabat, hvorfor ikke tilbyde noget til gengæld? F.eks. En omtale i dit næste e-nyhedsbrev eller et gæstepost på din blog.

Redaktionelle tidsplaner

Dette er selvfølgelig meget vigtigt. Magasiner skal have en afbalanceret tilgang med en god blanding af redaktionelle, reklamer og reklamer for at holde det interessant for læseren - som uden tvivl er den vigtigste del for enhver medievirksomhed.

Fornuftige annoncører baserer deres marketingbeslutninger på kvaliteten og relevansen af ​​en redaktionel tidsplan, hvilket er helt forståeligt - du kan se meget hurtigt, hvis emnerne passer til din kundeprofil.

Det, jeg ikke er enig i, er ad hoc-reklame / PR-markedsføring baseret på individuelle magasinproblemer.

Magasiner går til de samme læsere hvert spørgsmål, og hvis du ved, at magasinet passer til din kundeprofil, hvorfor skal det individuelle spørgsmål redaktionelle lineup virkelig have betydning?

Det er sikkert bedre at være konsekvent og have en regelmæssig tilstedeværelse for et publikum, så du kan begynde at opbygge tillid og et forhold til dem. De kan se, hvordan du udvikler sig, og lærer mere om dit firma og dets værdier hvert problem, hvilket går langt med at hjælpe med at træffe vigtige købsbeslutninger.

Konsistens er nøglen

Konsistens versus Randomness for Trade Media PR

Sådan sender du din PR

Før du sender, skal du finde ud af, hvem redaktøren er. Det tager et øjeblik at hente en telefon og ringe eller se på et websted.

Emne linje: Præcisens titel er normalt fint.

Intro: Et kort 50 ord intro om, hvad PR handler om, er meget nyttigt. Fx Et resumé af, hvad produktet er og dets vigtigste anvendelsesområder.

Bedste format: For mig er det bedste format at blot indlejre det i e-mailen og vedhæfte billeder i høj opløsning separat. Det er så meget nemt for redaktører at gemme og tilføje til et websted.

Et ord doc er OK, men IKKE indlejre billederne, eller hvis du gør det, vedhæftes separat, og brug venligst ikke tekstbokse !!!

Og det værst mulige format, du kan sende ind, er en PDF. Dette er kun en smerte i whatsit at ændre på. Generelt ignorerer vores editor PDF-filer, da de er for tidskrævende at arbejde sammen med.

Kontakt information:

Fortrinsvis inkludere kontaktoplysninger til læseren henvendelser og også markedsføringsforespørgsler - f.eks. Hvem kan udgivere kontakte med hensyn til annoncerede tilbud.

Ønsker ikke at medtage dine kontaktoplysninger, så fint - det slettes uden læsning.

GØR DET IKKE

Jeg skal nævne nogle navne, men der er nogle agenturer, hvem når man sender en PR, tilføjer en dejlig besked efter introet, der læser;

"Ved optagelse send venligst kuponkopier til nedenstående adresse"

Dette er en fantastisk måde at p ** s fra enhver editor. Forudsat er aldrig godt.

PR længde

Dette er en interessant en. Hvis du er på udkig efter reklame på internettet, er længden ikke et problem.
Men for at inkludere magasin skal længden overvejes, da du gætte det, det koster penge! Nogle gange er det nyttigt at levere to versioner - en til web og en redigeret version til advertorial.

Som en generel regel vil jeg sige for magasin inklusion omkring 250 ord er masser.

Billeder

Billeder er næsten lige så vigtige som selve kopien. Sørg for at tage kvalitetsbilleder eller i det mindste et 'foto'! Læs mit andet blogindlæg om vigtigheden af ​​billeder med PR.

Sørg for, at de er 300dpi. Der er to hurtige måder at gøre dette på:

På en pc skal du højreklikke på> Egenskaber> fanen Detaljer, og derefter under billeder, du har opløsningskvaliteten

På en Mac, åbnes i preview> værktøjer> juster størrelse, og så er DPI lige under

Hurtigtips: Hvis dit billede er under 300dpi, kan du ikke øge det, medmindre du har originalen.

Høj opløsning:

Højopløsningsbillede til Trade Media PR

Lav-opløsning:

Lav opløsning billede ikke at sende til Trade Media PR

Husk at navngive billedfilen som noget relevant - denne lille detalje hjælper virkelig!

Husk også at give billedtekster med alle billeder.

Skær ud crap

Der er meget vaffel i nogle af PR, vi modtager. Ligesom dig, ingeniører / læsere er optaget, så citat efter citat kan forbedre et ego, men det meste af tiden er de unødvendige.
Prøv at holde hvert punkt kort og faktisk, hvilket også hjælper med at forbedre læsbarheden.

Problemer og løsninger er naturligvis en god måde at se på at skrive en PR

Fra min erfaring med at analysere artikler på hjemmesiden, længere længere detaljerede tekniske artikler, skaber altid større engagement.

Konklusion

PR vil forblive en populær og nødvendig rute til marked for virksomheder af alle størrelser, og handelsmedier er et vigtigt redskab til at fremme det igennem.

Vi forstår selvfølgelig, at der nu er en tilstrømning af tidsskrifter til rådighed, nogle der fokuserer på kvalitet og læserværdi, og andre, der bare er fangstmængder for den lykkelige, hvilket betyder PR-budgetter er lige så strakte som nogensinde, hvilket gør beslutningsprocessen hele vigtigere.

Formålet med denne artikel var at give dig et indblik i en udgivers verden og nogle tips til at hjælpe os lidt, med nogle vigtige fødevarer til tanker at overveje.

Der er et par andre overvejelser for, når du sender PR, og vi har skrevet en gratis eBook om disse.

Så hvad enten du ønsker at starte din første kampagne eller en sæsonpro, glæder jeg mig over din feedback, spørgsmål og kommentarer - lad mig vide nedenfor!

Gør ikke disse PR-fejl for Handelsmedier

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Jeg er salgs- og marketingdirektør her hos PII og grundlæggeren af ​​Tagme app. Jeg har oprindeligt studeret kunst på Chester University, og nu fokuserer denne kreativitet på markedsføring, hvor jeg siden har udviklet

Læs fuld bio

Relaterede nyheder

1 Kommentar

Giv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret *

Dette websted bruger Akismet til at reducere spam. Lær, hvordan dine kommentardata behandles.

Gå ikke glip af et enkelt synspunkt!

Process Industry Update Enewsletter

- Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og hold dig opdateret med de seneste nyheder og begivenheder, produkter, tekniske artikler og synspunkter

Send mig gode ting

Tilføj dit synspunkt

Bliv en tanke leder

- Forbedre din troværdighed, øge mærke anerkendelse og øge dit omdømme som en vigtig influencer i branchen

Find ud af mere

wolfson korte kurser 2019