← Tilbage til Industri markedsføring kategori

Vigtige tips til B2B Email Marketing Supremacy

Industriel e-mail marketing

Jeg har arbejdet i branchen siden 2005 og hidtil undrer mig stadig, hvor mange klientwebsteder jeg besøger, der ikke tilbyder nogen form for nyhedsbrev tilmelding, det er vanvittigt, især når det er så nemt at sætte det op!

Email marketing er noget, som enhver virksomhed skal gøre, og ja, argumentet er, at folk får for mange e-mails, men det er derfor, der arbejder hårdt for at sikre, at dine e-mails er af høj kvalitet, læsbar og handlingsbar, er så vigtig for en række grunde, som jeg fremhæver nedenfor.

Der er for mange selvudråbte eksperter og marketingguruer, der har deres egen mening om e-mail marketing, nogle siger at holde det kort og sødt, eller give lang detaljerede oplysninger, fancy html eller bare simpel tekst.

Sandheden er, at ingen ved præcis, hvad der er bedst for din egen industri. B2B er helt anderledes end B2C. Fra en Publisher til en Marketing Manager, eller en Pump Producent til en Process Engineer, vil tonen og stilen være forskellig i hver variation.

Jeg synes, det er vigtigt at sørge for, at du skræddersy dine e-mails på den rigtige måde, og sørg for at opretholde en velkendt stil og ikke være bange for at vise personlighed eller en mening - det er disse e-mails, der har den bedste virkning (medmindre du giver ting væk gratis selvfølgelig!)

Der er flere måder, du kan henvende dig til, og i dette indlæg dækker jeg stort set alt fra grundlæggende nybegynderstrin, software til at køre og administrere kampagner, avancerede strategier og segmentering.


Industriel e-mail marketing data pleje

Email marketing er et af de mest omkostningseffektive formater for markedsføring, men hvad mange marketingfolk undlader at forstå er, at det ikke altid drejer sig om et direkte salg i slutningen af ​​en udsendelse. Det drejer sig om at holde i regelmæssig kontakt med din kundebase, uddanne dem, der demonstrerer din ekspertise og danner et troværdigt forhold.

Men første ting først ....

Valg af din e-mail-adresse

Her er noget, som ikke mange mennesker vil vide, du bør aldrig bruge den samme e-mail-adresse som dit website domænenavn, og her er hvorfor;

Der er nogle pompøse mennesker derude, der kan markere din e-mail som spam, selv om dit produkt / service kan være relevant for dem, de kan bare ikke modstå at klikke på spam-ikonet, 'Jobs' og 'Worth' kommer til at tænke på dette tidspunkt .

I min bog er Spam, når du modtager e-mails om Viagra, Pornografisk eller noget snuskede, eller når du afmelder dig, men fortsætter med at modtage korrespondance. Hvis nogen har taget tid og forsøg på at føje dig til en liste for et produkt / en tjeneste, kan du være interesseret i det jeg ikke ser et problem - faktisk gør jeg dette, men automatisk slip en hurtig note for at lade folk vide jeg ' Jeg har gjort det, så det er ikke en overraskelse, når de læser mine seneste gange i mit WCU-nyhedsbrev, tænker hvem i helvede er denne fyr og hvorfor snakker han om Husky hunde? (BTW, hvis du vil abonnere på mit WCU-nyhedsbrev, send mig en mail [Email protected])

Og gæt hvad - hvis du tilføjer os til din PR-distributionsliste, er det helt rigtigt, vi vil tilføje dig til vores!

Så som jeg forklarede ... Når din email er markeret som spam, kan det påvirke din e-mail-sende myndighed, hvilket også kunne påvirke dit domæne. Hvis du bliver rapporteret meget, til det punkt, hvor din åbne sats er minimal, er det nemt at ændre din email-adresse, men ikke så let for dit domæne.

Så jeg vil altid anbefale at gøre e-mail-adressen lidt anderledes end dit website domæne.

Sådan administreres e-mail-abonnenter

Før du begynder at tænke på at samle abonnenter, skal du have et e-mail-system til rådighed for at kunne køre kampagner igennem, fordi du ikke kører en stor kampagne via din egen e-mail-klient af to grunde, uanset hvad du gør:

  1. Hvis folk markerer din e-mail som spam, vil dit afsender score ryge betydeligt
  2. Med den nye GDPR-lov, der kommer i maj, skal du give abonnenterne mulighed for ikke bare at fravælge, men kontrollere deres personlige oplysninger med dig. At bede læsere om at tilføje UNSUBSCRIBE i emnet vil ikke længere være muligt.
  3. Jeg vil også tilføje en 3rd - det er langt mere professionelle løbende kampagner gennem en specialservice, som du kan spore, oprette segmenter og opbygge profiler.

Der findes mange typer af e-mail-marketingsoftware til alle niveauer.

De fleste alle tilbyder en freemium-mulighed, eller i det mindste en 30-dages prøveperiode. Jeg ville vælge 3 du kan lide lyden af ​​og køre nogle kampagner gennem hver enkelt og derefter beslutte derfra, baseret på kampagnestatistikken og din samlede oplevelse.

Jeg har brugt mange forskellige systemer, og jeg noterer kun de jeg har brugt og vil anbefale (Der er mange jeg har brugt, men ville ikke anbefale det!)

iContact

MailChimp

GetResponse

Der er også marketingautomatiseringssoftware, som jeg ikke har rørt på i dette indlæg, da dette er et emne alene og kun til avanceret brug specifikt til indgående markedsføring.

Hvordan får du abonnenter til dit nyhedsbrev?

Elsk dem eller had dem, den indlysende og nemmeste måde er via en popup. Vi har brugt en popup i mange år, hvilket resulterer i nye nye abonnenter hver eneste dag uden fejl. Vi har gået fra 0 til nu over 15,000 abonnenter via dette alene over en periode på 7 år.

PII Daglige Email Abonnenter

Ja det tager tid at bygge en database, der driver mig bananer, når jeg hører om disse 'pop-up medier"hævder at have 10s af 1000s e-mail-abonnenter, men de er kun blevet oprettet i 5 minutter, men det er OK, fordi du kun betaler jordnødder til at bruge deres data, så hvem bekymrer sig rigtigt?

Lyst ud af vejen, jeg fortsætter ....

Hvis en pop up virkelig ikke er din ting, så har i det mindste et modul, som er til stede på hver side af dit websted, der reklamerer for dit nyhedsbrev, selv om dette skal skille sig ud, og jeg vil anbefale at placere et sted med meget plads omkring det så at det er let at fokusere på.

Når du bruger en popup eller en formular, har du absolut 100% HAVE for at give læserne en grund til, at de skal tilmelde sig og hvad de skal forvente - der skal være gulerod eller et bevis på, at du ikke bare sender junk til dem. Dage af 'Tilmeld dig vores nyhedsbrev - det er fantastisk!"Er længe siden gået.

Der er andre måder at få abonnenter på, men det er langt den mest omkostningseffektive.

Foruden popups er der abonnementer på sideblokkertype, og en fyr, der gør dette glimrende, er Neil Patel - det er det abonnement, han bruger til sin hjemmeside.

Neil Patels email abonnere - Industriel email marketing

Nu er det en dristig erklæring, og det er en rigtig flot måde at fremhæve hans erklæring på, og den rullende website-søgevideo i baggrunden er, og hvis du var en online marketingmedarbejder, skal du være et krus for ikke at abonnere.

Jeg må dog sige, at hans destinationsside for 'Online Marketing' er et absolut dyr, det har kostet en masse tid, indsats og forskning for at oprette denne side, hvorfor det er nummer et.

Men det er disse slags fedte udtalelser, der får dig til abonnenter, og hvis det gøres godt med beviset for at sikkerhedskopiere det, får du dem.

Selvfølgelig behøver det ikke altid at være et nyhedsbrev, du kan f.eks. Tilbyde noget til gengæld og derefter have en automatiseret proces til at tilføje nye abonnenter til dit nyhedsbrev.

Så hvordan sætter du et nyhedsbrev abonnement popup up?

Der er to måder at gøre dette på:

De fleste e-mail-tv-tjenester tilbyder en tjeneste til at oprette nyhedsbreve-tilmeldinger, hvilket sandsynligvis er den nemmeste måde at oprette en formular på, da du ikke skal oprette forbindelse via en API.

Du skal blot installere det tilhørende plugin (hvis det er kompatibelt med dit websted).

Mailchimp er helt sikkert et af de bedste på dette ...

Mailchimo tilmeld grafik - Industriel email marketing

En anden mulighed er at bruge et CMS-plugin.

Hvis du bruger en standard CMS platform, f.eks. WordPress, Joomla !, Magneto osv., Er der en overflod af plugins at vælge imellem, jeg har linket til de relevante plugin / extension / marketplace sider nedenfor:

WordPress

Joomla

Magento

I de fleste tilfælde findes der detaljerede instruktioner til download og installation, for at oprette din første popup.

Der kræves dog lidt teknisk viden her, da du skal linke formularen til din e-mail-udsendelsessoftware via API'en.

Alternativt hvis du ikke bruger disse platforme, vil jeg anbefale www.sumo.com/app/list-builder

Det er nemt at opsætte, fungerer på alle websteder, og du kan oprette målrettede kampagner om få minutter uden teknisk viden. Jeg bruger det og elsker det, men bemærk, at denne tjeneste kun er til indsamling af e-mails, du skal stadig have en udsendelsestjeneste for at sende dine kampagner.

Opsætning af dine abonnentlister

En vigtig ting at overveje, når du opretter dine kampagner, er segmentering eller tagging.

Hvad det grundlæggende betyder er at tilføje et mærke ud for hver kontakt, så du kan sende en kampagne til kontakter med det pågældende tag eller segmentere data i bestemte grupper baseret på deres historie med dig. Som du kan se på nedenstående diagram, er der klare fordele fra dette;

Email Segmentation Resultater - Industriel Email Marketing

Næsten alle velrenommerede e-mail-udbydere giver dig mulighed for at oprette 'tags', som du derefter kan integrere i din tilmelding til nyhedsbrev.

For eksempel:

Hvis du sælger flere typer produkter, ventiler, pumper mm, kan du oprette en unik tilmeldingsblanket på dedikerede sider vedrørende hver produkttype, så de automatisk mærkes eller opføres i en segmenteret liste vedrørende den pågældende produkttype. På denne måde kan du sende kampagner til dem, der er interesserede i 'pumper'.

Hvis du har eksisterende data, der ikke er segmenteret, vil jeg meget anbefale at bruge tid og kræfter ved at tilføje tags, så du kan gøre dine kampagner mere relevante for at bidrage til at øge samtalen.

Måder du kan segmentere dine data på er: efter industri, efter produkttype, efter placering, hvor ofte de køber, hvor meget de bruger, hvor ofte de vil høre fra dig, produktopdateringer, kampagner osv.

Du kan endda oprette en kampagne, der beder brugerne om at vælge deres egne tags, hvilket vil spare dig for en masse tid og kræfter!

Tips til afsendelse

1. Tilpas

Personligt, hvis jeg modtager en e-mail, der ikke har mit navn på det, plejer jeg ikke at læse det - medmindre emnet er meget attraktivt og relevant.

Prøv at samle så mange oplysninger om dine kundeemner som du kan, og brug dette til din fordel for at personliggøre dine e-mails endnu mere.

Alle e-mail-tv-tjenester bruger indtastningsfelter til at tilføje data, f.eks. Hvis du har et felt til 'Fornavn' kan du f.eks. Tilføje 'Hej {first_name}' og det vil tilføje kontaktens navn. Hurtig tip - segmenter altid dine data efter fornavn og efternavn, så du kun kan tilføje fornavnet igen, hvis jeg modtager en mail med 'Hej Guy UIlmann"det går ikke godt (men det er bedre end at blive kaldt Gary, hvilket er en meget almindelig for mig!)

2. Emne og første linje

Du behøver ikke mig at fortælle dig, hvor vigtig emnet er. I min bog skal det være et af følgende:

  • 100% relevant
  • Sjovt
  • Spændende
  • Et spørgsmål
  • Hjælpsom

Og for Guds skyld skal du IKKE bruge FWD: eller Re: - det er imod bedste praksis i branchen og gør dig i virkeligheden ligner lidt af en sleaze-taske.

Sørg også altid for at det ikke er afskåret og passer fint, så send en mail til dig selv for at sikre dig det.

Den første linje

For mig er den første linje sandsynligvis vigtigere end emnelinjen, for nu i de fleste e-mail-klienter kan du læse den - især hvis du har en stor skærm som mig

Email første linje

Så prøv at gøre denne linje så interessant, eller så meget som muligt.

3. Vær interessant!

Store virksomhedsselskaber glemmer, at læsere er menneskelige og ikke robotter. Der er mange nyhedsbreve, jeg har abonneret på, og efter at have læst et par gange blev jeg kede og afmeldt. Men der er nogle, som jeg bogstaveligt talt ikke kan vente med at læse, det er altid interessant, sjovt, uddannelsesmæssigt og skrevet på en måde, som jeg føler menneske. Vær ikke bange for at vise personlighed og have en mening - det bygger tillid og rapport.

4. Spørg hvorfor

Hvis du bemærker, at folk ikke læser dine e-mails, skal du finde ud af hvorfor. Selv om det er et arbejdskrævende job, vil det give dig vigtig feedback, der kun gør dine nyhedsbreve bedre.

5. Glem den fancy HTML

For mig er dette en interessant, da den generelle følelse af en HTML-e-mail er, at de er af en salgsnatur, som automatisk kan sætte folk væk. Men de kan se så meget mere professionelt ud og med en stærk CTA (Call to Action) generere kvalitet klik-throughs.

Men ... Det store problem er, at spamblokkere er for Tradewinds, når det kommer til HTML, så for at omgå dette, vil jeg altid anbefale at sende en opfølgende email i almindelig tekst til dem, der ikke har åbnet den oprindelige email.

6. Frekvens

En anden vigtig. Jeg har afmeldt e-mails fra virksomheder udelukkende fordi de sender for mange! Jeg er sikker på, at de er alle interessante og relevante, men der er bare for mange og ingen mulighed for at reducere frekvensen.

Hvis du har faciliteten, er det dejligt at tilbyde abonnenter muligheden for at vælge, hvor ofte de gerne vil høre fra. Derefter kan du sende regelmæssige e-mails til dem, der har tid til at læse dine e-mails ofte, eller du kan sende en opsummeret e-mail til dem, der ikke gør det - sådan får alle sejre, og din Sender-score forbliver høj.

7. Længde

Mange eksperter siger at holde det kort og sødt, som hvis du nærmer dig øverste kontaktpersoner på bestyrelsesniveau, vil jeg helt sikkert være enig med, men hvis du har at sige, er interessant og relevant for læseren, tror jeg ikke personligt, at længden er en problem - bare sørg for at der er noget sjovblæsende interessant i første linje / afsnit og prøv at skære vaffel!

8. Billeder

Dette er en interessant, fordi ja det er sandt, at mange e-mail-klienter har utroligt beskidt spambeskyttelse, og den mindste sniff af et billede vil sende det til spam, så hvordan går du forbi dette?

Den bedste måde er at fordoble alle abonnenter, og med den nye GDPR love bliver introduceret i maj 2018, bør dette alligevel være obligatorisk.

Selvom en læser whitelists din virksomheds e-mail, betyder det ikke, at dit nyhedsbrev e-mail vil blive hvidlistet, fordi de sendes via din e-mail-software og ikke din egen konto.

Men sørg for, at billedfilen er så lille som muligt, da størrelsen af ​​en e-mail også kan udløse spamblokkere.

Det er altid tilrådeligt at tilføje et link for at læse html-versionen for de abonnenter, der er særligt forsigtige med at hente billeder.

Et godt trick her er at altid tilføje en spændende alt tekst til et billede, så nysgerrigheden bliver bedre af den tøvende læser, og de downloader billederne.

9. Kontroller spamresultater

For hver eneste e-mail, jeg sender, forud for afsendelse bruger jeg denne service www.mail-tester.com

Det er gratis og tilbyder gode tip til at forbedre din email venlighed. Bogmærke det og brug det.

10. Mobil venlighed

Med mange e-mails læses nu via telefoner siger det sig selv, at du skal sørge for, at dine e-mails er mobilvenlige. Nedenfor er et par tips til også at huske på:

  • Hold emnelinjer korte
  • Brug stor skrifttype
  • Brug dobbelt afsnit mellem stablede links (på denne måde er det lettere at klikke på det rigtige link!)
  • Hold billedstørrelsen meget lille (denne måde belastes det hurtigere)
  • Brug tekst som din CTA (Opkald til handling) (Billeder vises muligvis ikke)
  • Brug en enkelt kolonne skabelon
  • Maks bredde på 600px

Email Tracking grafik

At spore eller ikke spore e-mail-kampagner?

Når du bruger e-mail-tv-tjenester, har du mulighed for at spore åbner og klik-throughs, men der er nogle vigtige punkter at overveje med dette.

For det første opdager nogle spamblokerere automatisk, at der er sporingskode inden for e-mailen og automatisk sender den til spam. Og nogle læsere kan måske ikke lide at blive sporet, så webstedet for et sporingslink kan sætte dem helt af med at klikke helt.

Du kan dog deaktivere dette, som ikke er meget hjælp til overvågningskampagner, men vil sikre en højere leveringshastighed.

Min tommelfingerregel her er, at hvis jeg sender en nyhedsbrev-type e-mail, har jeg tendens til ikke at spore. Men hvis det er en reklamebaseret med en klar CTA damn højre, vil jeg vide, hvem der klikker igennem, så jeg sporer

Vedligeholdelse af dine data

Dette er en meget vigtig del af e-mailmarketing, da det har en direkte indflydelse på din leverbarhed, eller på enkle vilkår, hvor mange abonnenter der modtager din e-mail i deres indbakke snarere end deres spammappe.

Spambeskyttelsestjenester arbejder sammen med alle de store email-klienter (Gmail, Yahoo, MSN osv.), Og hvis de ser mange e-mails fra samme adresse, bliver de ikke læst, de reducerer 'Sender Score'

Afsender score fungerer i det væsentlige på samme måde som en kredit score, men for e-mail.

Jo mindre dine e-mails åbnes, jo lavere er din score, hvilket betyder, desto mere sandsynligt din email vil ende i spam-mappen.

Det er her, hvor du skal arbejde med din e-mail-udbyder for at begynde at segmentere dine abonnenter for dem, der åbner dine e-mails og dem, der ikke gør det, og derefter starte et nyt engagement program med dem, der ikke læser dine e-mails.

Dette er vigtigt for at sikre en høj leveringshastighed.

Så hvis et mediefirma hævder at have urealistiske e-mail-abonnentstal, skal du huske det, da de sandsynligvis har købt dataene, hvilket i første omgang betyder, at abonnenterne ikke har givet tilladelse til at modtage e-mails, men vigtigere e-mail klienter er så intelligente nu, at de ved, hvornår en liste er købt, så sender de data direkte til spam.


Sammenfattende

Email marketing har været en af ​​de største markedsændringer verden har set, det bogstaveligt talt vendt markedsføringsverdenen på hovedet. Den triste ting er, at den bruges på så mange negative måder, at de, der forsøger hårdt at producere godt materiale, påvirkes - selv Googles Gmail tilføjede dette mareridt med dets fane system.

Så vi skal være mere kreative med vores e-mails og heldigvis måden teknologien gør det muligt for os at være! Men husk altid at spørge tilladelse eller lade folk vide, at de har abonneret, være konsekvente og ikke være bange for at være anderledes!

Kører du email-kampagner? Hvis så ville jeg elske at kende dine gennemsnitlige åbne satser - slip mig en kommentar nedenfor

Og hvis du søger at starte kampagner, håber jeg virkelig, at denne hurtige guide vil sende dig på vej til e-mail marketing overherredømme!

PS. Hvis du ønsker at køre en DEM-kampagne til fremstillingsprocesindustrien, kan vi hjælpe - Drop mig en linje; [Email protected]

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Jeg er salgs- og marketingdirektør her hos PII og grundlæggeren af ​​Tagme app. Jeg har oprindeligt studeret kunst på Chester University, og nu fokuserer denne kreativitet på markedsføring, hvor jeg siden har udviklet

Læs fuld bio

Relaterede nyheder

Giv en kommentar

Dette websted bruger Akismet til at reducere spam. Lær, hvordan dine kommentardata behandles.

Gå ikke glip af et enkelt synspunkt!

Process Industry Update Enewsletter

- Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og hold dig opdateret med de seneste nyheder og begivenheder, produkter, tekniske artikler og synspunkter

Send mig gode ting

Tilføj dit synspunkt

Bliv en tanke leder

- Forbedre din troværdighed, øge mærke anerkendelse og øge dit omdømme som en vigtig influencer i branchen

Find ud af mere

wolfson korte kurser 2019