← Tilbage til Industri markedsføring kategori

Hvis indhold er kong, er dronningen ikke langt bag ...

Hvis indhold er konge, hvem er dronning?

Som marketingfolk får vi at vide hver dag, indhold er konge, når det kommer til at generere website trafik, ingen spørgsmål stillet. Men der er et meget nært sekund, når det kommer til, hvilke websiteejere der skal fokusere på næste, og det er desværre ofte overset.

Efter at have for nylig lanceret vores hjemmeside og altid villig til at forbedre vores brugeroplevelse og finjustere alle detaljer, henvendte jeg mig til et firma, der specialiserede sig i netop det.

Med mere end 20 år i branchen og kigget på deres portefølje af arbejde kunne jeg se, at de klart vidste, hvad de talte om.

David er i sine egne ord det eneste vigtige ved en hjemmeside, der er billederne - disse er absolut nødvendige for at holde en læseren engageret og give dit websted et interessant og tiltalende udseende.

Med det i tankerne kom kvaliteten af ​​de billeder, vi brugte på vores hjemmeside, op tidligt i diskussionen, hvor han stort set sagde, at næsten alle billederne var temmelig uinspirerende, til det punkt, hvor det efter hans mening ville vende læserne væk.

Jeg forklarede så, at de billeder, vi bruger, leveres af vores kunder, og vi har ingen kontrol over, hvad de sender, hvilket som du kan forestille dig, førte til et dødvande og har sat os i en temmelig akavet situation - hvordan kan vi spørge vores dejlige klienter til at forbedre deres billeder !?

Joking, David foreslog, at jeg skrev et blogindlæg om det, så mine damer og herrer, det er det blogindlæg!

I vores forsvar spurgte David også, hvordan vores engagement var, så jeg sendte ham nedenstående skærmbillede af den foregående dags analyse:

PII Google Analytics Dec 7 2017

Han skulle sige det mildt blidt imponeret og sagde, at vores engagement er bedre end nogle af de steder, han har arbejdet med, der har millioner af besøgende hver måned - han havde aldrig hørt om en 2.15% afvisningsprocent før.

(Afvisningsfrekvensen er, når en læser kommer til dit websted og efterlader et par sekunder - derfor betyder en lav afvisningshastighed, at læseren sidder fast, hvilket selvfølgelig er, hvad hver hjemmeside ejer ønsker)

Han græd selv 'Så hvorfor har du brug for min hjælp !?"

Jeg forklarede, at jeg er en simpelthen en perfektionist og har sat mig et udfordrende mål, som jeg gerne vil opnå ved udgangen af ​​2018.

quote-venstre

Et websted med professionelle og interessante billeder, der antænder en følelse, skaber en øjeblikkelig forbindelse med læseren. Et websted med dårlig kvalitet, kedeligt billede vil miste appel

Hvilke billeder skaber mest følelser?

Selvfølgelig kan denne samme strategi ikke anvendes på virksomheder, men hvorfor ikke erstatte hunden med et af dine medarbejdere? (minus bandagen selvfølgelig!)

Bevis for, at kvalitetsbilleder forbedrer læsernes engagement

Vi har mange data, og jeg studerer det omhyggeligt. F.eks. Vil sociale stillinger med billeder modtage langt mere engagement og vil altid blive vist til flere tilhængere (Nå det var tilfældet, indtil Facebook for nylig reducerede antallet af virksomhedsside følgesedlerne vises til, til omkring 1% pengene greb @ * £ $ &! S), men hvis billedet er særligt interessante aktier og lignende, øges det betydeligt.

Og er det tilfældigt, at de mest delte artikler på vores hjemmeside i år alle har billeder?

De øverste 5 mest delte artikler:

Er dit kedelhusoverspænding forårsaget af manuel kedelblæsning? - 245 aktier

Kobberminekontakter til Bredel slangepumper efter gentagne slangesvigt og langvarig nedetid - 196 aktier

Ny Vandtæt Flowmeter med høj IP Rating & lang batterilevetid - 136 aktier

Gas Analysis Specialist ansætter ny direktør - 106 aktier

EHEDG Certified Hygienic Ultrasonic Sensor Mounting Kits - 103 aktier

Men er nogen af ​​disse billeder særligt smukke? Jeg er sikker på, at fru Thompson måske har noget at sige om det

Jeg bruger også varmekort software til at spore musens bevægelse og klik, og artikler med billeder har tendens til at tiltrække mere interesse (selvom jeg må sige, at overskriften er lige så vigtig).

Hvordan man oplever PR produkt billeder

Nu er jeg ingen ekspert, når det kommer til photoshop, men jeg ønskede at lave et meget hurtigt eksempel på, hvad der kan gøres af en amatør som mig på mindre end 10 minutter ....

Her har jeg taget et meget standardproduktbillede og anvendt et par effekter til at understrege den blå og trække øjet ind i billedet ved hjælp af en glød effekt.

Før

Mixer Før

Efter

Mixer Efter

Selvfølgelig ville dette ikke blive brugt i brochurer eller kataloger, men for PR ville det medvirke til at gøre et kedeligt produktbillede skiller sig ud mod andre lignende PR'er, især i et travlt magasin eller nyhedsfeed.

Billedet nedenfor blev sendt med en pressemeddelelse i denne uge, som fik øje med mig:

Sensorteknik Torqsense

Hvad der normalt ville være et produktbillede på en hvid baggrund, her giver silo-baggrunden læseren en øjeblikkelig ide om det anvendelsesområde, den kan bruges i, og blur / spejl-effekten skaber en interessant overfladeeffekt.

Hvilke effekter kan bruges til at få PR-billeder til at se bedre ud?

Der er nogle gode eksempler på simpel billedredigering på denne blog, Jeg kan især lide dette mætnings trick - så simpelt, men effekten er fantastisk

Bright mætning

Og hvem havde tænkt en teacup kunne se så interessant ud !?

Tilføj tekstur

Selvfølgelig ved jeg, at produktbillederne er lidt forskellige, men disse typer af effekter er enkle og virkelig bringer billeder til liv. I mange tilfælde er det forsøg og fejl ved brug af Photoshop-blandingsmuligheder!

Du kan læse mere om de forklarede Photoshop Blend-tilstande her

Sådan redigeres PR-billeder taget på stedet

Der tages mange billeder (eller kunne / burde tages) ud på stedet, så brug af Photoshop er måske ikke den bedste mulighed. Med disse typer af fotos vil jeg anbefale Adobe Lightroom, som er specielt til redigering af fotos.

Dette kan tage et meget almindeligt billede og med praksis bringe det og PR til liv. Forskning viser, at folk er langt mere tilbøjelige til at dele indlæg med flotte billeder, så denne gang og små investeringer er værd at gøre for at maksimere virkningen af ​​din PR.

I videoen nedenfor forklarer Yuri hvordan man bruger split toning, mætning, samt graduerede og radiale filtre. Til den mere avancerede giver han indsigt i nogle af de pæne tricks han bruger til at hjælpe med at fange scenen, det er et rigtig interessant 5 minutur, selvom det er lidt overvældende til tider, hvis du ikke er bekendt med Lightroom!

Denne form for redigering vil medvirke til at gøre billedet og tilhørende PR ser langt mere professionelle og skabe den følelsesmæssige virkning, der hjælper med at forbedre historien yderligere.

Nogle eksempler fra mig ...

Som et meget hurtigt eksempel har jeg taget et par nyere billeder, vi har modtaget og brugt Lightroom til den absolutte første gang, brugt 5 minutter med nogle af effekterne, før og efter er nedenstående:

Før

Slurry Lagoon før

Efter

Slurry Lagoon efter

Dette er på ingen måde en færdig redaktion, men i den korte tidsrum jeg havde, ved at fremhæve de gule toner og skærpe noget af gradienten, har den givet en meget bedre dybdefølelse. Hvis dette kan gøres for, hvad der effektivt er en spildevandskamp, ​​forestill dig mulighederne for mindre 'klæbrig' emner!

Før

Pesticidfræsning før

Efter

Pesticidfræsning efter

Her ville jeg understrege den metalliske farve og fokusere på det blå panel i midten. Det giver systemet et mere moderne og tiltalende udseende.

Med kvaliteten af ​​kameraet nu tilgængelig på Smartphones, hvorfor ikke bede dine ingeniører om at tage flere fotos på stedet? Du eller de kan endda bruge en app til at redigere fotos

Jeg er sikker på, at der er et argument om, at der ikke er plads til Instagram-type billeder i vores branche, men jeg beder om at afvige. De flotte billeder har en langt større indflydelse end folk tror - de øger en virksomheds profil, bringer artikler til liv og gør websites ser langt mere tiltalende ud.

Hvor ligger ansvaret?

Det store spørgsmål, som jeg vil elske din tilbagemelding på nedenunder, er hvem der er ansvarlig for det endelige foto, der bruges af medierne?

Skal klienten give det færdige billede, eller skal vi som nyhedsmedier redigere dem?

I den tid, jeg brugte til at redigere disse eksempler, kan jeg se, at det engang mestrer, at det ikke tager for lang tid at redigere et foto, men når du redigerer 10-15 billeder om dagen, svarer dette til mere tid, hvor vi effektivt arbejder for gratis - Eller vil du være parat til at betale i tillæg til en fotooprydningstjeneste?

Lad mig vide nedenfor!

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Jeg er salgs- og marketingdirektør her hos PII og grundlæggeren af ​​Tagme app. Jeg har oprindeligt studeret kunst på Chester University, og nu fokuserer denne kreativitet på markedsføring, hvor jeg siden har udviklet

Læs fuld bio

Relaterede nyheder

3 Kommentarer

Giv en kommentar

Dette websted bruger Akismet til at reducere spam. Lær, hvordan dine kommentardata behandles.

Gå ikke glip af et enkelt synspunkt!

Process Industry Update Enewsletter

- Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og hold dig opdateret med de seneste nyheder og begivenheder, produkter, tekniske artikler og synspunkter

Send mig gode ting

Tilføj dit synspunkt

Bliv en tanke leder

- Forbedre din troværdighed, øge mærke anerkendelse og øge dit omdømme som en vigtig influencer i branchen

Find ud af mere

wolfson korte kurser 2019