← Tilbage til Industri markedsføring kategori

Hvor langt får en £ 100-annonce dig virkelig?

Forvirret Monkey

Det er ingen hemmelighed, at handelsmagasinindustrien går gennem udfordrende tider. Der er nu en tilstrømning af andre marketingkanaler, gennem hvilke markedsførere kan bruge deres dyrebare budgetter, og hver ny tjeneste lover at være den bedste ting siden de gule sider.

Udover dette mange, hvad jeg kalder 'tag along' medier, har dukket op og vendt en allerede konkurrencedygtig markedsplads til en overfyldt, hvilket har ført til, at mange medier skamløs slår deres priser i et forsøg på at bekæmpe dette. I denne artikel sigter jeg på at diskutere, hvordan dette påvirker branchen, nogle sandheder, som mange marketingfolk måske ikke overvejer, og de sande omkostninger ved denne 'det koster jordnødder' reklame .... og vi ved alle, hvad du får med dem!

Den gamle kastanje ....

Det er 10am mandag morgen og du har allerede 'været ude af kontoret'til 10 reklame salgsopkald, ved frokosttid, der er op til 30, og i slutningen af ​​dagen har du tabt tæller og bare for ekstra sjov, skal du nu sende hver af deres opfølgende e-mails i filen no.13. At bekæmpe vores vej gennem disse er svært nok, men nu i nyere tid er vi nødt til at beskæftige os med emnefeltlinjer som 'Sidste minut tilbud til en komplet side - £ 100' Kære hr. Markedsfører, vi har fået en annoncør til at trække i sidste øjeblik ... .. Du bliver nødt til at være temmelig dum for at slå det ned rigtigt? Især som publikationen går til 20,000 abonnenter og læses af 50,000 i alt. Wow, hvad en god handel!

Kun Fools & Horses

Hent kufferten fra varevognen, Rodney!

Før jeg går videre, er der hurtig mad til at tænke på 'den gamle kastanje'... Den sidste gang jeg kontrollerede, når en PO er blevet udstedt og en bekræftelse sendes tilbage, medmindre virksomheden går ud af drift, eller det er meget langt i forvejen, er det ekstremt usandsynligt, at en annoncør ville falde ud, så hvad er chancerne for dette sker hvert eneste spørgsmål. hmmmmm

Så hvordan kan andre udgivere konkurrere med det?

Nå, det er faktisk ret simpelt, men indebærer en vis forståelse for, hvordan vi arbejder ... Jeg er sikker på, at europæiske og amerikanske leverandører har modtaget lignende konkurrence fra Asien, og for at overvinde disse producenter kan med sikkerhed sige, at deres produkter er fremstillet til højere kvalitet, mød alle de rigtige standarder, er mere pålidelige, mere holdbare og støtten er noget andet. I eftertanke har veletablerede udgivere år med at opbygge og styre deres omsætning, som i det væsentlige er den vigtigste del af deres forretning, en erfaren redaktør, der ved, at forskellen har været en annoncør og redaktionel, en salgschef, der forstår et takstkort, en cirkulationsafdeling, bruger de papir og blæk af høj kvalitet og sender naturligvis ud til en velindrettet abonnentdatabase.

Dæk farven i bog

Den vigtigste del af et hvilket som helst mediefirma er læserne. Magasin indholdet HAS til at matche læseren profil. I vores branche er vores læsere meget tekniske mennesker, de elsker at lære og deres job er at forstå og vedligeholde deres procesvirksomheder - i den begrænsede tid, de allerede har, vil de hellere læse et blad med sider med billige annoncer eller et magasin fyldt med informative, uddannelsesmæssige og industrielle artikler, ved at vide, at de ledsagende annoncer er relevante og fra troværdige leverandører?

Det er en no-brainer.

Hvis de ønskede farverige sider for at holde dem besatte, ville de simpelthen købe en farvelægningsbog. For at få det tilbage, i vores seneste læsereundersøgelse, da de blev spurgt, hvad ville de gerne læse mere om, 38% af læserne sagde, at PII lige har den rigtige informationsbalance 41% sagde, at de gerne vil have flere redaktionelle artikler - I betragtning af at PII indeholder mere redaktionelt end nogen anden britisk proces titel, siger dette alt!

For mange marketingchefer tænker på markedsføring i deres sind og forsøger at skære hjørner med billig reklame og ignorere deres potentielle klients sind, som nyder godt af at lære om nye og innovative produkter, systemer og tjenester. Jeg havde for nylig en marketing fyr, der klart havde sluttet sig til universitetet, fortæl mig, at han troede, at magasiner var døde, fordi han selv ikke læste dem mere. Så er det samme synspunkt for en Chartered Chemical Engineer, hvis job er at forvalte et sofistikeret forarbejdningssted - jeg vil lade dig være dommer!

I henhold til antallet af ugentlige magasinregistreringer, vi modtager, beder jeg om at være anderledes - hvis det er noget, det er op. For os er det meget klart, at ingeniører stadig gør det og vil altid læse magasiner - så længe indholdets kvalitet er høj - sikrer det sig, at de fortsætter med at dreje siderne.

Kun uvidende eller uerfarne mennesker vil fortælle dig det ellers.

Tag-along Medias

Jeg nævnte tidligere 'Tag-along' medier. Hvad jeg mener her, er, at de har en relativt minimal forståelse for branchen, men en bestemt sektor kan gå igennem en vækstperiode, så de 'tag-along' for turen og oprette et magasin, der varer 5 minutter for at gøre en hurtig buck .

Vi har set mange magasiner komme og gå gennem årene, og det er almindeligt i hele forlagsverdenen. Det ene store spørgsmål, som jeg altid ville stille til et nyt medie - 'Hvor fik du din omsætning? ' Nogle af de tal, jeg hører, er latterlige, alt fra 20,000 til 300,000 - i et ord er det uklar og ville tage 20 år at opbygge den slags database, ikke 5 minutter. Du skal være enten dum, doven eller meget lyksig til at tro på nogen af ​​disse tal.

Og hvad angår emailing data, lad mig ikke starte med det - især med det nye GDPR-direktivet bliver introduceret i maj 2018, det er faktisk en anden blog post helt - se dette rum!

Det er tid for marketingfolk at vågne op og lugte kaffen

Så lad os komme ned til det nitty-gritty og se om du nogensinde har overvejet dette: Selvom et blad har 100 sider og 50% af dem er betalt for, hvis du betaler £ 100 for en fuld side, er det maksimalt indtægter på £ 5,000.

For at sende ud 10,000 kopier koster £ 5,000

Uden at påpege den blodige indlysende er jeg sikker på at du kan lave matematikerne - Hvor langt tror du, at din £ 100 virkelig går? Du kan endda fordoble dette til £ 200, men tror du, at de resterende indtægter dækker design, print, kontor, løn osv

Så medmindre det er en mand, der driver virksomheden fra sin hunde kennel hånd levere 20,000 magasiner, disse tal virkelig stack ikke op!

Selvfølgelig kan medier gøre andre indtægter via deres digitale tjenester, men at stole på disse til at understøtte deres tidsskrifter er et farligt spil, og jeg vil være meget forsigtig med kvaliteten af ​​deres data og hvordan det styres. Det store spørgsmål at spørge dig selv, hvad får du virkelig til din £ 100 og hvor langt går det? Eller ser du dette som en mulighed for bare en billig måde at sende ud, ligesom de gamle postkortpakker, som udgivere bruger til at sende?

Sammenfattende

Ja magasinannoncering er ekstremt konkurrencedygtig, men som en marketingmedarbejder bør du evaluere bladets sande værdi. Der kan være mange andre annoncører fra alle sider af ingeniørspektret, men er det en god ting, når der er lidt eller intet indhold overhovedet?

Der er et par velrenommerede magasiner tilbage på markedet, som jeg beundrer og respekterer og uden som ikke ville få os til at presse os selv til fortsat at yde den mest professionelle service, vi kan, men når jeg ser andre magasiner fulde af billig reklame, vel vidende at de når ikke de tal, de siger, de gør, det er hjerteskærende, da det er disse medier, der vil dræbe forlagsverdenen, og det vil virkelig være en meget trist dag.

Så næste gang du vil kaste væk £ 100 på en fuldsideannonce, kan dit kontorkopi komme frem, men hvis bladet lander på mere end 3,000-læsere, skal du skrive og blive læst med mere end 20% af dem, så vil jeg Skift mit navn til Gimima og start cross-dressing!

Hvad med dig?

Hvad er dine tanker om dette? Uanset om du annoncerer eller ej, ville det være interessant at høre, hvad du synes om dette. Og hvis du er en af ​​disse 100-annoncører, modtager du resultater fra din annoncering? Lad mig vide ved at droppe en kommentar nedenfor:

Guy Ullmann

http://www.tagmeapp.co.uk

Jeg er salgs- og marketingdirektør her hos PII og grundlæggeren af ​​Tagme app. Jeg har oprindeligt studeret kunst på Chester University, og nu fokuserer denne kreativitet på markedsføring, hvor jeg siden har udviklet

Læs fuld bio

Relaterede nyheder

Giv en kommentar

Dette websted bruger Akismet til at reducere spam. Lær, hvordan dine kommentardata behandles.

Gå ikke glip af et enkelt synspunkt!

Process Industry Update Enewsletter

- Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og hold dig opdateret med de seneste nyheder og begivenheder, produkter, tekniske artikler og synspunkter

Send mig gode ting

Tilføj dit synspunkt

Bliv en tanke leder

- Forbedre din troværdighed, øge mærke anerkendelse og øge dit omdømme som en vigtig influencer i branchen

Find ud af mere

wolfson korte kurser 2019